Детский клуб водного туризма "Азимут"
новости | о клубе | руководство | походы | соревнования | фотогалерея | наша команда | друзья | контакты |
forum.azimut-vt.ru
форум клуба "Азимут"

FAQFAQ   ПоискПоиск   ПользователиПользователи   ГруппыГруппы   РегистрацияРегистрация 
 ПрофильПрофиль   Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения   ВходВход 

men den enskilda

Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов forum.azimut-vt.ru -> походы
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Labi1995
pro-водник

СообщениеДобавлено: Пт Ноя 09, 2018 6:02 am    Заголовок сообщения: men den enskilda Ответить с цитатой

En ny studie om barfota-k?nda kenyaner har gjort sina rundor genom media de senaste veckorna. Jag l?ste f?rst om det i en artikel p? den vetenskapliga amerikanska webbplatsen. Amby Burfoot skrev sedan om det p? Runner's World och intervjuade ocks? f?rfattaren av studien. Ig?r skrev Gretchen Reynolds i New York Times en artikel om studien p? Well-bloggen. Jag har t?nkt p? resultatet av denna studie ganska mycket, och med tanke p? mitt intresse f?r ?mnet, liksom min egen tidigare forskning om fotstrejk, trodde jag ocks? att l?gga upp mina egna tankar. Artikeln ?r f?rfattad Nike Roshe Run Femme av Kevin Hatala of George Washingotn University och kollegor och heter "Variation in Foot Strike Patterns under k?rning bland vanligt blotta fotbollspopulationer". Den Nike Air Max 95 Womens publicerades i online-open source journal PLOS One (du kan l?sa hela texten h?r). Hatala Studien ?r visserligen tankev?ckande och det v?cker ett antal intressanta fr?gor ang?ende de Nike Dunk SB Low Donne faktorer som avg?r hur v?r fot sl?r till grund n?r vi k?r. Gruppen filmade 38 personer (19 m?n, 19 kvinnor) fr?n en vanligt barfota stam i Kenya ( Daasanach) som de sprang l?ngs en packad sandyta p? en tryckmatta. I sin intervju med Amby Burfoot beskriver Hatala ytan som "... en fast sandyta. Det har lite ge, men det ?r inte alls som en sandstrand. "Banan var cirka 15 meter l?ng. Det ?r inte klart f?r mig om n?gon uppv?rmning utf?rdes. L?parna sprang varje g?ng l?ngs sp?rv?g 3 g?nger vid en sj?lvutvald uth?llighet, och 3 g?nger i spridningshastighet. Gruppgruppen best?mde fotstrejk baserat p? det tryck som registrerades av mattan vid f?rsta kontakten: "En Nike Epic React Flyknit Donne RFS identifierades som ett f?rs?k d?r den f?rsta dataramen bara inneh?ll tryck p? h?len. En FFS identifierades som ett f?rs?k d?r plantar tryck ut?vades endast p? framfoten Adidas NMD Womens (metatarsalhuvuden) vid touchdown. H?let kontaktade n?stan alltid marken i dessa fall, men inte f?rr?n senare i l?gesfasen. En MFS ans?gs innefatta f?rs?k d?r den f?rsta kontakten intr?ffade vid den laterala mittfoten (kuboid / basen av den femte metatarsalen), och ?ven de f?rs?k d?r den ursprungliga kontakten innefattade b?de h?len och f?tterna. "Jag skulle krossa lite med deras definition av en f?rfootstrejk, eftersom kontakten upp med metatarsalhuvarna ?r ganska s?llsynt i videon som jag har analyserat genom ?ren - jag brukar se en framfodsstrike som en som involverar f?rsta kontakten n?gonstans fr?n basen av den femte metatarsal fram?t utan samtidig h?lkontakt. Nike Air VaporMax Womens En mittfotstrejk skulle bara innefatta dessa landningar med samtidig h?l och f?rfodkontakt. Som s?dan skulle jag vara f?rsiktig med att tolka f?r mycket fr?n s?llsynthet av Nike Air Max 90 Mens "framfoten strejker" i deras resultat. Medell?ng uth?llighet som g?r i takt (3,3 m / s, eller lite ?ver en 8:00 / mil takt, men den enskilda personen intervallet var upp till 12:30 min / mil takt), 72 procent av foten strejker observerades var h?len strejker och 28 procent var midfoot / framfoot. De bryter inte ner det enskilt, s? det ?r sv?rt att veta om de 28% som var midfoot / frontfoot sl?ende gjorde det i alla sina f?rs?k (dessa uppgifter skulle ha varit till hj?lp). Vid de snabbaste sprintfaserna (6-7 m / s, eller ca 3: 50-4: 30 min / mil) observerade de 40% helslagningar och 60% mittfotsattacker (observera att de inte observerade n?gra f?tterna p? framsidan Adidas ZX 750 Mens i snabbaste takt , som jag tror fr?mst har att g?ra med hur de definierade en fr?mre strejk som kontakt vid de tr?ffade huvuden). De hittade en signifikant hastighetseffekt Nike Air Max 2017 Mujer - ?mnena var mer ben?gna att v?xla till en midfoot / framfoten strejk n?r hastigheten ?kade.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов forum.azimut-vt.ru -> походы Часовой пояс: GMT + 4
Страница 1 из 1

Перейти: